Milica | Kopuz | Banja Luka | BIH | 2 | BL_djevojke | |
Maja | Lukić | Banja Luka | BIH | 1 | BL_djevojke | |
Jelena | Obradovic | Banja Luka | BIH | 6 | BL_djevojke |
SCHEEPVAART EN TRANSPORT COLLEGE
Neutelings-Riedijk /Rotterdam
GRAD: Rotterdam
OBJEKAT: Scheepvaart en transport college
AUTOR : Neutelings-Riedijk
Klijent : Stchting Scheepvaart en Transportonderwijs
Godina izgradnje : Dizajn: Maj 2001. (Internacionalno takmičenje, prva nagrada) • Gradnja započeta: Januar 2003. • Objekat završen: Jul 2005.
Površina : 30,000 m2
Budžet : 40,000,000
Koncepcijski opis :
Ideja je da se napravi zgrada snažnog volumena kao simbolička ikona za Institut , što bi značilo da arhitektura građevine treba da podjeća više na luku,dizalice i brodova nego na tipičnu školu ili poslovni objekat
Ambijentalni kvaliteti :
Kompleks ima jaku skulptoralni cik-cak oblik , te zakrivljeni oblik sa širokim stopalom čvrsto postavljenim na pristaništa . Volumen objekta se sužava naviše te predstavlja 70 - metara visok krivi toranj . Na vrhu se ponovo širi u postolje veličine 20 metara . Postolje sadrži veliki prozor usmerena ka reci ,koji podsjeća na glavu objekta koja gleda u pravcu Severnog mora , kao džinovski periskop .
Toranj je organizovan kao vertikalna škola . Plan škole je nešto neobičniji nego inače. Umesto učionica na obe strane širokog hodnika , ovde sede jedno iznad drugog , povezani sa eskalatorom . Ovi eskalatori omogućavaju brz protok učenika, tako daje moguće da za deset minuta sa sprata na sprat se ramijeni 2000 učenika .Otvorene površine i lođe postavljenepo spratovimau u celoj zgradi služe kao mesta gdje se nalaze učenici i prvode svije slobodno vreme. Dva poslednja sprata kule su kancelarije za osoblje instituta i nekoliko pomorskih konsultantskih firma .
Glavna prostorija tornja jekongresna sala sa sedištima za 300 lica koju npsi konzole 20 metara od tornja, koji je na visini 70 metara . Posetioci kongresne sale su počašćeni sa vrtoglavim i lepim pogledom na luke Roterdam u pravcu Severnog mora . Na nižim spratovima u podnožju zgrade su postavnjene posebne kolektivne i obrazovne funkcije, kao što su dva velika restorana , centralni hol i dnevni boravak , sportski centar, dokumentacioni centar i radionice za praktičnu edukaciju .Također postoji knjižara i veliki kafić da poboljša javni život u ovom delu grada .
Dostavni i transport koledž u Roterdamu ima specifičan i raznovrstan program . Unutrašnjost zgrade je, dakle, podeljena u neutralni školski prostor ( hodnicima i učionicama ) i specifične zajedničke prostorije ( restoran , kantina, salon , sportska hala, simulatori , kongresna sala ) . Na ovaj način se jaki ambijenti u prostoru se kompenzuju neutralnim ambijentima te se stvara ugodna atmosfera . Učionice i hodnici nisu to da bi privukli pažnju ili da bi hodnici služili studentima samo da bi njih stizali do učionica Studenti za takve namjene koriste eskalatore koji podsjećaju na spuštanja podmornica .
Visina zgrade je osmišljen da stvori sliku industrijskog izgleda luke na reci Maas .Pored osnovnog oblika ovog objekta da bi se stvorila ovakva slika mnogo doprinosi i sama fasada. Da bi se to postiglo , prozori i spratne visine kao kompozicione elemente su modifikovali i prilagodili u korist fasadne. Zidovi naslaganih kontejnera u Dokland području bili korisni i predstavljaju referentna sliku za ovu gračevinu . Šahovska tabla je poslužila kao obrazac sa srebrno-sivim i čelično - plavim rebrastim listovima , koji su postavljeni u teške metalne ramovime te je to uniforma za obloganje fasade , krova i plafona od prepusta . Ovakva fasada i obloga predstavljaju jedinstvenu cijelinu spoljašnjosti preko skulpture te dodatno naglašava pomorski karakter zgrade
.
Izgled objekta po noći
Izgled objekta po danu
Korišćenje :
Dostavni i transport koledž i Holandija Pomorski univerzitet ( NMU ) su deo STC- grupe u Holandiji . STC - Grupa je svetska strateška kombinacija dobro uspostavljenog obrazovanja , obuke , istraživanja , podrške , konsultantskih i implementacionih usluga za celu špedicija , luke , transport i logistički lanac , kao i za naftne i hemijske industrije luke. Dostavni i transport koledž je nastao od spajanja nekoliko smerova tako da koledž sada pohađaod dve hiljade studenata koledža i nižeg srednjeg stručnog obrazovanja , ali i ljudi iz stručnog sveta. Na primer ,STC posedujeprostorije za simulaciju koje ljudi iz celog sveta dolaze da posjete u Roterdamu . Poseban spoj obrazovanja i iskustva , koji je postao prepoznatljiv pruža već pomenuta škola.
Jan Schaeferbrug bridge
Venhoven CS/Amsterdam
GRAD:Amsterdam
OBJEKAT: Jan Schaeferbrug bridge
AUTOR : Venhoven CS
Klijent : Preduzeće za razvoj Amsterdam
Godina izgradnje : 1997-2001
Površina : 285m dužina
Budžet : € 16 338 000
Koncepcijski opis :
Most je sagrađen da bi se povezali ostrvo Java i Ostelijke Handelskade. Most je dizajniran tako da ima dva dijela koja se otvaraju, kako bi se omogućilo održavanje revije jedara koje se na ovom mjestu održava svakih 5 godina. Most je dizajniran za automobile, pješake i bicikliste.Razvojeni putevi za ove različite tipove saobraćaja, podijeljeni su po nivoima. Početak ješačkog dijela je skoro u nivou keja, te omogućava biciklistima i pješacima da se kreću veoma nisko u odnosu na vodu, te postepeno prelaze na viši nivo. Ipak na dovoljnoj su visini kako ne bi bili ugroženi od vode u slučaju porasta nivoa rijeke. Karakteristika ovog mosta je takođe to što on prolazi kroz objekat, odnosno skladište iz 1938. Godine jer arhitekti nisu htjeli da sruše taj objekat. Sada on predstavlja turističku atrakciju i prostor za izložbe, kulturne emisije i slične sadržaje.Most ima asimetrične krive ispod saobraćajnice, i „noge” mosta su postavljene na razmaku.
Ambijentalni kvaliteti :
(fotografije, crteži sa propratnim komentarima-opisima šta predstavljaju)
Korišćenje :
(ko koristi objekat, broj stanovnika/korisnika, održavanje i sl.)
Jan Schaeferbrug most se ima različite korisnike samom svojom funkcijom. Ono što doprinosi većem iskorištavanju je dizajn koji omogućava kretanje biciklista, pješaka i automobila na različitim nivoima. Usmjeren je ka stambenom naselju, tako da ga najviše koriste stanovnici tog naselja. Za održavanje mosta je zadužen grad Amsterdam.
Lični stav autora o objektu :
(elaboracija autora koji su projektovali objekat)
“U toj tački počinje jan Šefer most i putnik iznenada doživljava prostranstvo reke IJ. Oblik mosta generiše mnoštvo iskustava.Zapetljan mreža veze dijeli most na posebne tokove saobraćaja ; uspon i silazak na svakom toku je usmjerena posebno na brzini ili sporosti relevantnog načina prevoza.”
No comments:
Post a Comment