Pages

Tuesday, 13 May 2014

RTNS 4


JanaBogdanovićNovi SadSRBIJA3
RTNS 4
FilipDelicNovi SadSRBIJA3
RTNS 4
LjubicaKaporNovi SadSRBIJA3
RTNS 4
DijanaKljajićNovi SadSRBIJA3
RTNS 4
MarijaMilosavljevićNovi SadSRBIJA3
RTNS 4

LLOYD HOTEL
MVRDV / Amsterdam


GRAD: Amsterdam
OBJEKAT: Lloyd Hotel
AUTOR : MVRDV
Klijent : Woonstichting De Key and Lloyd Hotel, Amsterdam NL
Godina izgradnje : 1999-2004
Površina : 8.300 m2
Budžet : 10 500 000 €

Koncepcijski opis :
Arhitektonski biro MVRDV je objektom Lloyd hotela pokušao da pojam „gosta” digne na jedan viši nivo, nivo u kome hotel odgovara svakom posjetiocu, te nivo u kome posjetilac u jednom objektu nailazi na više tematski različitih prostora. S obzirom na činjenicu da je objekat po izgradnji, 1920. godine, bio hotel za emigrante a potom je dugo godina bio zatvor, stvaranje jednog raznolikog novog prostora je zahtijevalo stvaranje i nekih zajedničkih prostora te razbijanje osjećaja klaustrofobije koji prati ovakve stare objekte. Koncept najrazličitijih prostora u jednom objektu je stvorilo ambasadu kulture – veliki zajednički središnji prostor koji povezuje goste hotela sa umjetnošću i umjetnicima Amsterdama.

Ambijentalni kvaliteti :
Ambasada kulture je okružena sa velikom prazninom, a praznina sa 120 soba. I sve su potpuno različite.

Fotografija 1: Dnevni boravak jednog od apartmana

Od jedne do pet zvijezdica. Od jeftinog do skupog. Od urednog do neurednog prostora. Od radnog prostora do romantičnog skloništa. Od sobe u duhu Sparte do stila Bidermajera. Od klasičnih do modernih soba. Od soba za samce do soba za porodice. Od jednokrevetnih soba do soba sa džinovskim krevetima za 10 ljudi. Sa prostirkama ili sa normalnim krevetima. Sa zasebnim kupatilima ili sa kupatilima pored kreveta…

Fotografija 2: Hotelska soba

Fotografija 3: Trpezarija za goste hotela u sklopu ambasade kulture

Fotografija 4: Hotelska soba
Fotografija 5: Zajednički prostor u izgradnji

Fotografija 6: Prikaz jedne od šupljina iznad hodnika

Fotografija 7: Lloyd hotel

Korišćenje :
Hotel je namijenjen svima koji dodju u Amsterdam. Pogled na kanal pruža sliku Amsterdama kroz vrijeme gostima svih staleža jer su hotel pruža sve – od najjeftinijih soba do onih najskupljih. Baš kao što je to prije činio kao hotel za emigrante, odnosno zatvor.

Lični stav autora o objektu :
MVRDV je bio veoma mlad biro u vrijeme kada im je povjeren projekat Lloyd hotela. Njihov zadatak je bio da objektu vrate prvobitnu funkciju hotela, nakon što je isti dugo godina bio zatvor, ali uz dozu poštovanja prema prošlosti objekta. Umjetnički direktor Suzana Okenar je bila očarana njihovim projektima vila te je ovim projektom pomogla MVRDV da postanu svjetski poznati arhitekti. Zasluženo, jer su na ovom projektu arhitekti uspjeli da primjene svoje metode i prikažu ih u najboljem svjetlu. Takodje, nastavljaju i razvijaju projekat tako da  „It seeks to attract people too curious to resist returning.“

Vaš lični stav o objektu :
S obzirom na činjenica da MVRDV najviše djeluju u Amsterdamu, te doprinose pretvaranju Amsterdama u grad budućnosti, ovim projektom su na poseban način podsjetili ljude na bogatu prošlost koju Amsterdam ima. Sklapanje novog i starog zahtijeva odredjenu dozu poštovanja prema starom dijelu objekta, koju su MVRDV pokazali i uspiješno dejstvovali i pored nje. Amsterdam je uvijek bio gostoljubiv grad koji za posljedicu ima šaroliku rasnu strukturu: pružao je mnogo različitih stvari različitim ljudima, baš kao što to danas radi Lloyd hotel.


Fotografija 8: Maketa hotela

E:\FLATscapes\FLATscapes.04\BANERI\! baner.jpg



DE KUNSTLINIE
SANAA/ Almere

S

GRAD: Almere
OBJEKAT: De Kunstlinie
AUTOR : SANAA
Klijent : Grad Almere
Godina izgradnje : 2006.
Površina : 15 500 m²
Budžet : 40 000 000  

Koncepcijski opis :
Kontinuirani set prostorija gde ne postoji hijerarhija niti očigledna struktura. Ne postoji razlika između strukture i podele, niti cirkulacije i programa. Razlike prostorija ne potiču od njihovih geometrijskih karakteristika, već iz ambijentalnih kvaliteta, poput blizine vode, osvetljenosti ili prostorija koje se nastavljaju na njih. Na mestima na kojima je program zahtevao izuzetnu specifičnost, kao kod dvorana, volumen objekta iz uniformne horizontalnosti raste.

Ambijentalni kvaliteti :

D:\FlatSCAPES\esej\ambijentalne karakterisktike\10 jednostavnost forme i materijalizacije.jpg
Fotografija 1: Uklapanje objekta u kontekst

D:\FlatSCAPES\esej\ambijentalne karakterisktike\1 uklapanje u kontekst.jpg
Fotografija 2: Jednostavnost forme i materijalizacije objekta

D:\FlatSCAPES\esej\ambijentalne karakterisktike\12 transparetnost objekta u skladu sa funkcijom.jpg
Fotografija 3: Transparentnost objekta u skladu sa funkcijom

D:\FlatSCAPES\esej\ambijentalne karakterisktike\2 materijalizacija fasade.jpg
Fotografija 4: Materijalizacija fasade

D:\FlatSCAPES\esej\ambijentalne karakterisktike\7 refleksija.jpg
Fotografija 5: Refleksija fasade

D:\FlatSCAPES\esej\ambijentalne karakterisktike\4 radni prostor sa pogledom na jezero.jpg
Fotografija 6: Radni prostor sa pogledom na jezero

D:\FlatSCAPES\esej\ambijentalne karakterisktike\5 koncertna sala.jpg
Fotografija 7: Koncernta sala

D:\FlatSCAPES\esej\ambijentalne karakterisktike\8 zenitalno osvetljenje hodnika.jpg
Fotografija 8: Zenitalno osvetljenje u hodniku

Korišćenje :

Zgradu koristi Pozorišni i Kulturni centar Almere. Tu se nalaze prostori za radionice slikara i skulptora, sale za probe plesača i glumaca, nekoliko muzičkih studia, i sve to kako za profesionalce tako i za amatere. Pored toga, u sklopu objekta nalaze se i auditorijumi za permofrmanse, koncerte ili kongrese. Dok velika sala ima kapacitet od 1050 mesta, druge dve su manjeg kapaciteta, od po 350 i 150 mesta.

Glavni problemi projekta :
Objekat je morao da se podigne za 40 cm u odnosu na originalni projekat jer je uočena realna opasnost od plavljenja. U prvobitnom projektu nije obraćena pažnja na yvučnu iyolaciju nekih prostora, pa je u ateljema postavljeno nekoliko „zvučnih tabli”  (školskih tabli) radi disperzije zvuka.

Lični stav autora o objektu :
„Čak i mali prostori moraju da imaju svoj komfor. Veliki teatar je, naravno, bitan, ali studio za klavir je isto tako važan za osobu koja dolazi na časove klavira. Prostorije se povezuju jedne preko drugih, bez hodnika, što pruža ljudima mogućnost da izaberu svoj lični doživljaj i uživaju u svim funkcijama objekta.” Smatra Kazuyo Sejima.

Vaš lični stav o objektu :
Iako jednostavne forme, objekat ostavlja snažan uticaj na celu okolinu. Posebnu pažnju na sebe skreće pretežno noću, kada zbog velikih staklenih fasada sve što se dešava u objektu postaje transparentno. Igra svetlosti jedna je od prvih asocijacija na objekat, prvenstveno zbog refleksije na staklenim fasadama, posebno velike vodene površine koja okružuje objekat. Dominantan osećaj u unutrašnjosti objekta jeste čistoća (jednostavne linije, prozori od poda do plafona, svetli prostori...), ali su neizostavne vizure koje se pružaju na oklinu.
 

Skice autora :



Tehnički crteži:

No comments:

Post a Comment